Vil du være med til at sikre flygtninges og migranters rettigheder og integration i Danmark? Har du lyst til at arbejde selvstændigt med ansvar for hele bogholderipaletten i en lille, travl organisation, hvor der er kort vej fra idé til handling?
Så er det måske dig, vi leder efter.
Om stillingen
Vi søger en erfaren og serviceminded deltidsmedarbejder, der selvstændigt kan tage ansvar for bogholderi og administrative opgaver i Kirkernes Integrations Tjeneste (KIT). Du vil få det overordnede ansvar for bogholderiet – lige fra indtastning af bilag til udarbejdelse af budgetter, regnskaber og økonomisk afrapportering til ledelsen, styrelser og fonde. Det er vigtigt at du har kendskab til kirkelige civilsamfundsorganisationer der baserer deres økonomi på indsamlinger, fonde og styrelser.
Du kommer til at arbejde tæt sammen med KITs generalsekretær og projektkonsulenter for at sikre god økonomistyring og gennemsigtighed. Du vil også samarbejde med vores kommunikationsmedarbejder om indsamlinger samt medlems- og gaveregistrering.
Derudover vil du varetage en række administrative opgaver såsom ansvar for e‑Boks, hovedmail, telefon, indkøb og generel aflastning af sekretariatet.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. omfatte:
- Daglig bogføring og afstemninger
- Kreditor- og debitorstyring
- Løn, kørsel, tilgodehavender
- Pension, ferie, barsel, sygdom, lønrefusioner
- Timeregnskab for medarbejdere
- Projektbudgetter og regnskaber – opfølgning og afrapportering
- Udarbejdelse og opfølgning af budgetter
- Likviditetsstyring
- Udarbejdelse og revision af projektregnskaber
- Økonomisk rapportering til ledelse, bestyrelse og repræsentantskab
- Udarbejdelse af årsregnskab og klargøring til revision
- Kontakt til revisor
- Skattemæssige indberetninger (§8A og §12)
- Indberetning til SKAT, ISOBRO, Dansk Missionsråd, Statens Administration, KA m.fl.
- Ansøgning og opfølgning ift. Indsamlingsnævnet
- Håndtering af bank, MobilePay, virk.dk og NETS/Mastercard-opgaver
Vi forventer, at du:
- Har relevant uddannelse
- Behersker hele bogholderipaletten inkl. budgetstyring og revision
- Er erfaren bruger af regnskabsprogrammet e‑conomic
- Kan arbejde selvstændigt og bevare det strategiske overblik
- Deler KITs kristne værdier med fokus på næstekærlighed og diakoni
Det vil være godt, hvis du også har:
- Erfaring fra lignende stilling
- Erfaring med databaser som f.eks. Collectaz
- Erfaring med afrapportering til fonde og offentlige styrelser (fx Social- og Boligstyrelsen, SIRI)
Vi tilbyder:
- Stor fleksibilitet og indflydelse på din arbejdsdag
- Motiverede kolleger, der brænder for deres arbejde
- En arbejdsplads med fokus på samarbejde og fælles mål
- Varierende arbejdsopgaver med ansvar og frihed
- Et godt arbejdsmiljø med gensidig respekt og hjælpsomhed
Om stillingen:
Stillingen er på 40 % svarende til 14,8 timer om ugen. Ansættelsen følger overenskomsten mellem Kristelig Arbejdsgiverforening og Krifa. KIT er fleksibel i forhold til tilrettelæggelse af arbejdstiden.
Du vil komme til at arbejde på KITs sekretariat i København.
KIT er et lille sekretariat med flad struktur, hvor vi samarbejder tæt og hjælper hinanden – også på tværs af arbejdsområder.
Ansøgning:
Send din motiverede ansøgning og fyldestgørende CV til info@kit-danmark.dk senest 15. juni 2025.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 25 og 26. Tiltrædelse hurtigst muligt og senest 1. september 2025.
Læs mere om os her på hjemmesiden.
Spørgsmål kan rettes til generalsekretær Ruben Holmgreen Falk på tlf. 24 85 39 24 eller ruben@kit-danmark.dk.
Hent jobopslag som PDF her.